تاثیر طول محتوای متن بر سئو صفحات سایت
نوشته شده توسط : صالح

تاثیر طول محتوای متن بر سئو صفحات سایت

اگر مدتی است که وارد دنیای سئو و بهینه سازی سایت شده اید ممکن است این جمله را شنیده باشید که تاثیر محتوای طولانی بر سئو بسیار زیاد است و هر اندازه که شما متن طولانی داشته باشید حتما رتبه های بهتری هم در گوگل خواهید داشت .

اما در این بین سایت هایی را هم دیده اید که در عین داشتن محتوای کمتر در ردیف های اول هستند . خب پس تاثیر محتوای طولانی بر سئو کجا رفت ؟


http://www.noyasystem.com/fa/page/?n=79
http://www.noyasystem.com/fa/page/?n=1381
http://www.noyasystem.com/fa/page/?n=1405

محتوای طولانی بر سئو مطالب تاثیر گذار است اما نه همیشه . مقاله تولید محتوا را مطالعه کنید !

شما خودتان به عنوان نویسنده محتوا ، هنگام تهیه محتوای مورد نظر بیشتر به چه چیزی فکر می کنید ؟ به اینکه بتوانیم راجب موضوع موردنظر به کاربر اطلاعات کافی و مناسب برسانیم یا اینکه یک محتوای بلند و طولانی صرفا برای موتور های جستجو و نشان دادن خودمان تهیه کنیم .

ما همیشه این نکته را خاطر نشان کرده ایم که سئو را برای کاربر انجام دهید نه موتور های جستجو !

هر اندازه که به این موضوع دقت بیشتری داشته باشیم مسلما موفق تر هستیم . شما به عنوان تولید کننده محتوا باید چند نکته را حتما در نظر داشته باشد .

1.پاسخ به سوالات کاربر

محتوای شما باید به گونه ای باشد که کاربر هنگام مراجعه به صفحه شما ، بتواند به هدف خود برسد . فرض کنید کاربر به دنبال یک دستگاه صنعتی خاص می گردد و حالا به وب سایت فروشگاهی شما وارد شده است . داخل وب سایت شما باید تصاویر مناسب از این محصول حدالامکان از چندین زاویه ، مشخصات کلی ، بازه قیمت ، مزایا ، معایب و تجربه کابران در استفاده از این محصول ذکر شده باشد . در این شرایط شما تقریبا به بیشتر سوالات کاربر پاسخ داده اید و ممکن است طول محتوای شما هم بسیار کم باشد . اما اطلاعات شما جامع و کامل است .

2.حوصله کاربر را سر نبرید

گاهی اوقات و زمانی که هدف شما صرفا تولید محتوای طولانی تر است مقدمه چینی های زیادی در ابتدای محتوا ذکر می شود که بسیاری از افراد این بخش را نمی خوانند و به سرعت از آن رد می شوند تا به سرفصل اصلی و بخش اصلی برسند . این مقدمه چینی ها صرفا برای افزایش طول محتواست و دلیل دیگری ندارد مگر اینکه واقعا لازم باشد تا کاربر قبل از مطالعه محتوای اصلی پیش زمینه ای را در ذهن خود ایجاد کند .


http://www.noyasystem.com/fa/page/?n=1373
http://www.noyasystem.com/fa/page/?n=274
http://www.noyasystem.com/pages/online-costs/

3.محتوای یکنواخت نداشته باشید

محتوای یکنواخت کاربر را خسته خواهد کرد . مخصوصا زمانی که تمام محتوا ، از نوع متن باشد و هیچ تصویری هم نباشد . شما به عنوان تولید کننده محتوا باید از هر نوع محتوایی استفاده کنید . استفاده از تصاویر مناسب در بین محتوای متنی چشم بیننده را خسته نمی کند و ذهن او را آماده برای مطالعه ادامه محتوا می کند . مرتبط بودن تصاویر را هم فراموش نکنید .

در صورتی که محتوای ما خیلی بلند باشد و همچنین مناسب باشد ( صرفا پرکردن صفحه نباشد ) استفاده از تصاویر بسیار تاثیر گذار است . مثلا برای توضیح بخشی از همان محصول صنعتی سعی کنید تصاویر همان بخش را به مشتری نشان دهید .


http://www.noyasystem.com/pages/customers/arya-sepehr-kayhan.aspx
http://www.noyasystem.com/pages/customers/site-sazan.aspx

اگر در محتوای خود قابلیت ارائه متن ندارید می توانید از تکنیک بخش بندی استفاده کنید .

برای مثال به این قسمت از متن ما توجه کنید . این بخش هم اکنون در داخل یک باکس دیگر قرار دارد که رنگ آن و همچنین استایل کلی آن با متون ساده بالا متفاوت است و این در واقع تکنیک بخش بندی است که می توانید محتوای مهم و قابل توجه خود را در این بخش قرار دهید تا در بین صفحه ، فضای ذهنی خواننده عوض شود و هم اینکه محتوای شما زیباتر و جذاب تر باشد .


http://www.noyasystem.com/fa/page/?n=1373
http://www.noyasystem.com/fa/page/?n=274
http://www.noyasystem.com/pages/online-costs/
http://www.noyasystem.com/fa/page/?n=164

پس تاثیر محتوای طولانی بر سئو و داشتن متنی بلند همیشه باهم در ارتباط مستقیم نیستند و شما باید اول از هر چیزی نوع محتوا و توانایی پاسخگویی آن به نیاز های مخاطب خود را بررسی کنید . این مقاله ممکن است خیلی بیشتر از این موارد بررسی شده باشد اما خود ما حتی در همین مقاله که برای شما نگارش کرده ایم قصد نداریم تا موضوع را زیاد پیچیده کنیم .

در مورد تاثیر محتوای طولانی بر سئو همینقدر برای شما اکتفا می کند تا بدانید در مورد طول محتوا چگونه باید عمل کنید . با اینکه همین محتوایی که شما در حال خواندن آن هستید از نظر طول شاید بین 700 کاراکتر باشد اما پاسخی محکم به سوال تاثیر محتوای طولانی بر سئو داد و نیازی هم نبود تا بسیار طولانی باشد .


http://www.noyasystem.com/fa/page/?n=1394
http://www.noyasystem.com/fa/page/?n=2
http://www.noyasystem.com/fa/page/?n=2410
http://www.noyasystem.com/fa/page/archive/?n=خدمات سئو





:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: